Beko

Healthy family

Ideje za pripravo hitrih in zdravih obrokov za zaposlene starše

Med starši obstaja zmotna misel, da je priprava zdrave, okusne jedi pretežka. Poleg tega pa, da zahteva preveč časa. V resnici obstajajo hitri obroki, ki so tudi zdravi. Res je, da, če primerjamo tak obrok z obrokom, kjer odpremo vnaprej pakirano jed in jo vržemo v mikrovalovno pečico, domača priprava traja malo dlje. Vendar, če si vsak teden vzamemo nekaj časa za načrtovanje in organiziranje, je mogoče pripraviti hitre, zdrave in okusne obroke za vso družino.

Torej, kaj je najboljši način za pripravo hitrih obrokov za vso družino? Najprej je pomembno, da se znebimo prepričanja, da je to pretežko. Smo mnenja, da si priprava jedi zasluži nekaj vloženega časa, vendar to ne pomeni nujno, da je treba vsak dan pripraviti tri velike, gurmanske obroke. Čas je, da se poslovimo od pristopa “Želim si, da bi lahko, a ne morem”.

Ena od uporabnih idej, ki bo stvari vedno poenostavila, je vnaprejšnja priprava večjih količin jedi. Ta pristop v bistvu pomeni, da si določimo eno popoldne na teden (na primer, v nedeljo), ko si vzamemo nekaj več časa za pripravo obrokov. Nato lahko pripravljene jedi uživamo v različnih kombinacijah ves teden. Ta način ima več prednosti: prihranimo čas in pripravimo hranljive, domače obroke v le nekaj minutah. In ne pozabite na tole malo prednost – ne boste zapravljali denarja za nezdrave proizvode.

Primer osnovne sestavine obroka je dušena ali poparjena zelenjava (dodate jo lahko v omleto ali juho). Drug primer je fižol, katerega lahko vmešate med zelenjavo ali zmiksate v slasten humus, ki ga postrežete za zajtrk. Trdo kuhana jajca izboljšajo okus vsaki solati ali sendviču in polnozrnata žita, kot je riž, so ena najbolj vsestranskih sestavin v vseh vrstah otrokom-prijaznih obrokov. Tudi vse kar je enostavno pogreti, na primer, paradižnikova omaka ali pražen krompir, je dobra izbira. Čez vikend pripravimo te osnovne sestavine, jih postavimo v hladilnik in čez teden bomo lahko čas posvečali drugim stvarem. In ko je družina lačna, voilà, hiter obrok za večerjo je pripravljen.

Da zamenjamo nezdravo prehrano z zdravo, je potrebno nekaj vloženega časa in načrtovanja. Ena od strategij, ki jo lahko uporabite, preden začnete kuhati v večjih količinah, je, da tedenski meni načrtujete vnaprej. Preden se odpravite po nakupih, usedite se in načrtujte, kaj boste v naslednjem tednu kuhali. Seznam naj vključuje zelenjavo, vključno z zelenolistno zelenjavo, sadje, posušene stročnice, rjavi riž in raznovrstna semena (sezamova, sončnična…ta nudijo pomembne hranilne snovi, polega tega pa so okusna). Oreščke in olive je vedno dobro imeti pri roki za malico, pa tudi nekaj rib v konzervi in visoko-kakovostno olivno olje. Polna shramba in hladilnik sta najboljša prijatelja zaposlenim staršem. Vnaprejšnje načrtovanje nakupov pa vam bo pomagalo držati nezdrave jedi stran od doma.

Združevanje teh osnovnih sestavin za pripravo celih obrokov bo na začetku težko. Je pa to ključ do zdrave, uravnotežene prehrane, take, ki vključuje zelenjavo, stročnice in enkrat na dan, živalske beljakovine, kot so jajca, ribe ali piščanec. Spoznali boste, da si je za pripravo vročega, okusnega in zdravega obroka potrebno vzeti le nekaj minut, preživetih pred štedilnikom.