Beko

Healthy family

Najboljše ideje za zdravo šolsko malico

  • 10

Se kdaj sprašujete ali so izbire za kosila in popoldanske malice, ki jih dobijo vaši otroci, najboljše in najbolj zdrave? Prav vsak, vključno s šolami, se lahko v časovni stiski obrne na industrijsko predelana živila, ki pa so običajno polna sladkorja in nezdravih maščob. Kaj če bi obstajal način, kjer bi potrebovali le nekaj minut v kuhinji in bi zlahka našli idejo za zdravo malico?

Preden se posvetimo podrobnostim naših nasvetov, bi radi izpostavili naslednje dejstvo. Da malica velja za zdravo, mora prestati test naslednjih dveh zahtev. Prvič, pripravljena mora biti iz visoko-kakovostnih sestavin – kar pomeni prave hrane. In drugič, zahteva nekaj časa, preživetega v kuhinji (približno 10 do 15 minut). Sedaj, ko smo to spravili s poti, je tu nekaj idej za enostavne in zdrave obroke, ki vam bodo pomagale pripraviti slastne in hranljive zajtrke in malice za vaše otroke.

Naj otroci norijo za sadjem in oreščki

Najbolj naravna, hranljiva in hitra izbira za malico je vedno sezonsko sadje z oreščki kot so mandlji, orehi in lešniki. Čim bolj sveži so (tako sadje kot oreščki), tem bolje. To pomeni, da se poskušate izogibati praženim oreščkom. Taka malica je koktajl hranil in dober vir energije.

Najsi blagovna znamka še tako pogosto na svoje sokove napiše “popolnoma naraven”, industrijske sadne sokove nikoli ne moremo enačiti s samim sadjem. Industrijski sokovi so bogati z dodanimi sladkorji in izpostavljeni toplotni obdelavi, ki uniči vitamine. Če se vam zdi, da stiskanje sokov iz sadja zahteva preveč časa in energije, ne pozabite , da jih lahko ponudite tudi cele ali narezane.

Narezano sadje lahko postrežemo na najzabavnejše načine. Iz koščkov sadja lahko ustvarimo svoje lastne umetniške stvaritve! Iz sadja in oreščkov lahko oblikujemo razne figure in obraze, lahko pa iz oreščkov ali semen pripravimo pasto kot je tahini. Mlet kokos je vedno prav zabavna sestavina in doda slasten okus banani in jabolku.

Ne pozabite na možnost priprave sendvičev

Sendviči so klasičen sestavni del malice, ker jih je enostavno pripraviti. Lahko so tudi zelo hranljivi in zdravi, če sledite naslednjim namigom. Pot do zdravega in slastnega sendviča se začne s kruhom. Če kruha ne pečete sami, vam priporočamo, da kupujete kruh v pekarni. Prepričajte se, da je pripravljen iz polnozrnate moke in da je bil postopek fermentacije počasen.

Sedaj pa zabavni del: nadev! Izogibajte se procesiranim proizvodom kot so hladno meso, kupljene omake in lešnikov kremni namaz. Namesto tega uporabite sveže in naravne sestavine, kot so:

  • – omaka “guacamole”,
  • – humus,
  • – zelenjavni namaz,
  • – domač lešnikov namaz,
  • – svež kozji ali ovčji sir z žlico medu,
  • – rukola
  • – in celo omleta!

Z malce domišljije ter nekaj vloženega časa in truda boste lahko svojim otrokom pripravljali zanimive in raznolike malice.

Ne glede na to, kateri recept izberete, si zapomnite naslednje namige: prvič, če uporabljate moko, uporabite polnozrnato. Če želite jed sladkati, uporabite naravne sestavine kot so sveže ali suho sadje (datlji, suhe marelice, rozine), cimet, vanilija, rožič ali med. In na koncu še to: ekološka, neprocesirana živila so vedno boljša izbira.