Beko

Healthy family

Prehranski nasveti za športno aktivne otroke

Spodbujati otroke, da so fizično aktivni je odličen način, kako jih navadite na zdrav način življenja in energični življenjski slog. Veliko različnih športov in fizičnih aktivnosti je mogoče združiti s primerno prehrano, tako da so športni rezultati kar najboljši. V tem zapisu bomo govorili o ključnih sestavinah, ki se morajo znajti na krožniku vsakega nadobudnega športnika pred, med in po športni aktivnosti.

Najbrž ni potrebno poudarjati, kako pomembna je uravnotežena prehrana za otrokov razvoj. Fizično aktivni otroci pa bi lahko potrebovali tudi že nekoliko bolj specifično prehrano, da si zagotovijo dovolj hranilnih snovi in se izognejo poškodbam. Kdaj telo potrebuje takšno vrsto prehrane? Kaj se zgodi, če otrokom športnikom primanjkuje določenih hranilnih snovi v prehrani? To so le nekatera vprašanja, ki si jih starši otrok športnikov postavljajo. Če ste starš otroka, ki je športno aktiven, potem berite naprej.

Pijače in hrana, ki se je izogibajte pred športnimi aktivnostmi

V izogib znižanju ravni sladkorja v krvi otroka, je bolje, da se pred športnimi aktivnostmi izognejo sladkim prigrizkom in pijačam. Bolje je izbrati vodo, ki drži naravno raven sladkorja v krvi in hidracijo pod kontrolo. Kot alternativo jim lahko ponudite tudi nekaj sveže iztisnjenega limoninega soka v vodi ali pa jim ponudite kokosovo vodo. Živilom z visoko vsebnostjo maščob in vlaknin se je dobro izogniti, saj lahko povzročijo bolečine v želodcu, če so zaužiti neposredno pred aktivnostjo.

Pred športno aktivnostjo

Okoli ene ure pred športno aktivnostjo bi morali otroci imeti lahek prigrizek. Če je športna aktivnost krajša od ene ure, bodo ogljikovi hidrati dober in hiter vir energije. Polnozrnat kruh, zdrave energijske ploščice ali manjša količina testenin so odlična izbira. Velikost porcije se mora prilagajati glede na otrokovo starost in velikost. Prav tako upoštevajte, da fantje potrebujejo večje porcije kot deklice, saj ogljikove hidrate porabljajo hitreje.

Če je športna aktivnost daljša od ene ure, je potrebno dodati še nekaj beljakovin k ogljikovim hidratom. Proteini bodo vzdrževali otrokovo energijo in jim pomagali vztrajati dlje. Raje izberite ribje meso pred ostalimi vrstami mesa in poskrbite, da so jajca iz organske reje. Proteini iz polnozrnatih izdelkov in zelenjave, kot na primer sojini proteini, oreški, semena so bolj zdrava alternativa živalskim proteinom.

Z dodajanjem kalcija obrokom pred aktivnostjo boste otrokom pomagali, da bodo ojačali svoje kosti in mišice. Kalcij bo tudi preprečil bolečine v mišicah po telovadbi.

Zdrave navade med športno aktivnostjo

Poskrbite, da vaš otrok popije dovolj vode pred, med in po fizični aktivnosti. V izogib dehidraciji je priporočljivo, da med aktivnostjo užijejo majhne požirke vode. Pomembno je vedeti, da se dehidracija zgodi, ko otroci ne nadomestijo tekočine, ki jo izgubijo s potenjem. Za hrano pa jim ponudite banane, krompirček in jogurt z nizko vsebnostjo maščob. Ta živila vsebujejo ogljikove hidrate in kalij, ki so pomembni za okrevanje po športu.

Obrok po športu

V obrok po športni aktivnosti vključite vseh pet prehranskih skupin. Poskrbite, da so prisotni proteini, žitarice, zelenjava, sadje in mlečni izdelki. Pečena ali kuhana riba in dušena zelenjava so dober primer. Obrok lahko dopolnite s sadjem ali jogurtom z nizko vsebnostjo maščobe.
Kot starš je pomembno, da otroke spodbujate, da živijo aktivno in zdravo življenje in jih prav tako učite, da skrbijo za svoje telo z zdravimi prehranjevalnimi navadami. Tako bodo odrasli v zdrave in aktivne odrasle.